Κλιμάκιο στελεχών της Volkswagen υποδέχεται η ελληνική κυβέρνηση στις 12-13 Φεβρουαρίου για την εν εξελίξει μελέτη σκοπιμότητας που εκπονεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για project που αφορά ηλεκτροκίνηση σε νησιά.
Ο υφυπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης και τα στελέχη της Volkswagen που επισκέπτονται την Καβάλα και τη Θάσο θα κάνουν επιτόπια αξιολόγηση των στοιχείων που συλλέγονται για την μελέτη αυτή, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εξωτερικών.
Αντίστοιχη διαδικασία συλλογής στοιχείων συγκοινωνιακού φόρτου και οδικών δικτύων έχει προηγηθεί από στελέχη της Οικονομικής Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών και για άλλα νησιά.
Οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά την αξιολόγηση των στοιχείων και την ολοκλήρωση της μελέτης. Το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών για την Ελλάδα, όπως η Volkswagen δείχνει ότι οι κινήσεις της κυβέρνησης για την ενίσχυση της εξωστρέφειας φέρουν αποτέλεσμα, καταλήγει η ανακοίνωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto.gr, τα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα πραγματοποιήσουν και σε άλλα νησιά αυτοψία, ώστε να διαπιστώσουν αν κάποιο άλλο μέρος πληρεί τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του προγράμματος αυτόνομης οδήγησης μεταξύ των οποίων και χωριό της Θεσσαλίας.
Επίσης ένα πρόβλημα που θα πρέπει να επιλύσουν τα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Θάσο έχει να κάνει με την μορφολογία του εδάφους, αλλά και την ύπαρξη χιλιάδων τουριστών κατά την θερινή περίοδο που ίσως να αποτελέσουν «πρόβλημα» στα οχήματα που κινούνται αυτόνομα.
Από την άλλη μεριά βέβαια οι εξαιρέσεις που δίνει η ΕΕ στις παραμεθόριες περιοχές στις οποίες περιλαμβάνεται η Θάσος αποτελούν ισχυρό δέλεαρ για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς το συγκεκριμένο νησί συνδυάζει και το πλεονέκτημα των υποδομών του λιμανιού και του αεροδρομίου της Καβάλας…
Το θέμα πάντως της επένδυσης του ομίλου VW φαίνεται ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο και οι υπογραφές αναμένεται να πέσουν στα τέλη Μαρτίου, όποτε και αναμένεται να έχουν ολοκληρώσει τις αυτοψίες τα στελέχη του εργοστασίου στις προτεινόμενες περιοχές που μπορούν να υποστηρίξουν το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης οχημάτων.
Πάντως το θέμα δεν δημοσιοποιήθηκε πουθενά και όλα έγιναν κάτω από άκρα μυστικότητα, και μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW κ. Diess λίγο πριν τα Χριστούγεννα συναντήθηκε σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες μας με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη και των υφυπουργών Εξωτερικών και Ανάπτυξης Κώστα Φραγκογιάννη και Νίκο Παπαθανάση αντίστοιχα.
Αντίστοιχο πιλοτικό πρόγραμμα είχε ξεκινήσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην Πορτογαλία όπου απασχολούσε αρχικά 30 άτομα και σήμερα στο project εργάζονται πάνω από 500 άτομα!
Πάντως το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης αφορά αρχικά στην MAN η οποία ανήκει στον όμιλο VW και τα στελέχη της γερμανικής εταιρείας θέλουν να χρησιμοποιήσουν όποια ελληνική περιοχή ή νησί επιλεγεί τελικά για να πραγματοποιούν δοκιμές αυτόνομης οδήγησης φορτηγών και λεωφορείων σε πραγματικές συνθήκες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr ο όρος παραμεθόριος φαίνεται ότι έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απόφαση των στελεχών του γερμανικού εργοστασίου καθώς οι συγκεκριμένες περιοχές εξαιρούνται από την αυστηρή Ευρωπαϊκή νομοθεσία που ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις πραγματοποίησης δοκιμών σε οχήματα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης! Οπότε η Ελλάδα με αρκετές παραμεθόριες περιοχές φαίνεται ότι καλύπτει τις ανάγκες του ομίλου VW ώστε να ξεκινήσει το πιλοτικό της πρόγραμμα…
Ακολουθήστε το HANIA.news στο Facebook και στο Twitter

