Το δις εξαμαρτείν…

Συνηθίζω, σε κάθε ευκαιρία, να λέω δημόσια στο ραδιόφωνο (ΑΝΤ1 Δυτικής Κρήτης) -και, προφανώς, το πιστεύω ακράδαντα- ότι όταν τελειώνουν οι εκλογές, εν προκειμένω οι αυτοδιοικητικές εκλογές, όποιος δημότης επιδιώκει ή επιθυμεί την αποτυχία της (όποιας) νέας Δημοτικής Αρχής είναι είτε ιδιοτελής είτε ανόητος.

Περιττό, θεωρώ, να αναφέρω τους λόγους. Κατά συνέπεια, μιλώντας σε πρώτο ενικό, ως πολίτης – δημότης του Δήμου Χανίων, που έχω αποφασίσει συνειδητά να δημιουργήσω οικογένεια εδώ και να εργάζομαι σε τούτη την πόλη για είκοσι πέντε συναπτά χρόνια ως δημοσιογράφος, επιθυμώ την επιτυχία κάθε (νέας) Δημοτικής Αρχής, ανεξαρτήτως αν έτυχε να την ψηφίσω ή όχι, διότι η επιτυχία αυτή θα έχει άμεση και ουσιαστική «αντανάκλαση» στη δική μας καθημερινότητα και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας. Το λύσαμε αυτό; Πιστεύω πως ναι. Πάμε παρακάτω, λοιπόν.

Υπάρχει… τελειότητα στη «διακυβέρνηση» ενός Δήμου; Ρητορικό το ερώτημα, καθότι η απάντηση είναι γνωστή σε όποιον διαθέτει στοιχειώδη λογική. Προφανώς και όχι. Υπάρχει μεγάλη πίεση σχεδόν καθημερινά, αυξημένες και πολύπλοκες -συχνά- ανάγκες, αντικειμενικές και υποκειμενικές δυσκολίες, κρίσιμα «σταυροδρόμια», προβλήματα αλλά και ευκαιρίες από το παρελθόν, μικρά και μεγάλα «στοιχήματα», στόχοι και στοχεύσεις, άριστες, σωστές, λανθασμένες, ενίοτε και καταστροφικές επιλογές. Όλα είναι μέσα στη ζωή, όλα είναι μέσα στο «παιχνίδι».

Η διαχείριση διαφέρει. Ανάλογα τον άνθρωπο. Εξαρτάται, εν πολλοίς, από την ιδιοσυγκρασία του, από το τι «κουβαλά» μέσα του, από την εμπειρία ή την απειρία του, από τον τρόπο που σκέφτεται, από την άποψη που έχει για τον εαυτό του και για τους άλλους, από το αν είναι ενωτικός ή διχαστικός, από το αν μπορεί να εμπνεύσει και να ηγηθεί ή όχι, από το αν μπορεί να αναγνωρίζει τα λάθη του και κυρίως να μαθαίνει από αυτά. Να μετατρέπει τα βιώματα σε εμπειρία, τα λάθη σε γνώση, και να φροντίζει να βελτιώνεται επί της ουσίας, δείχνοντας τον δρόμο και στους συνεργάτες του. Διότι, κακά τα ψέματα, το μοντέλο και στην Αυτοδιοίκηση είναι προσωποκεντρικό.

Στα Χανιά, ένα μείζον ζήτημα που έχει ανακύψει τις τελευταίες ημέρες αφορά στη Δημοτική Αγορά, μετά την απόφαση του Ε’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Χανίων και της εταιρείας ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ (Τομή Ανώνυμη Βιομηχανική – Εμπορική – Τεχνική Εταιρεία) για την αποκατάσταση – ανάδειξη του συγκεκριμένου ιστορικού μνημείου.

Η ιστορία αυτή, ανεξαρτήτως τελικής κατάληξης, την οποία θα γνωρίζουμε τις επόμενες ημέρες (εύχομαι κι ελπίζω από καρδιάς να γίνει αποδεκτή η προσφυγή του Δήμου Χανίων προκειμένου, ακολούθως, να υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο, ώστε οι εργασίες να ξεκινήσουν τον επόμενο μήνα), θυμίζει μια άλλη χαρακτηριστική υπόθεση, την οποία επίσης διαχειρίστηκε η παρούσα Δημοτική Αρχή. Αναφέρομαι στην απαλλοτρίωση του οικοπέδου της ΑΒΕΑ, έκτασης 2,9 στρεμμάτων, στην περιοχή της Νέας Χώρας, ιδιοκτησίας της εταιρείας «Κρητικά Ακίνητα Α.Ε.», θυγατρικής της Συνεταιριστικής Τράπεζας Χανίων.

Θυμίζω, περιληπτικά, τι είχε συμβεί:

Στις 25 Σεπτεμβρίου 2019, το νέο -τότε- Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων συνεδρίασε με πρώτο θέμα συζήτησης το οικόπεδο της ΑΒΕΑ και αποφάσισε ομόφωνα να κάνει αποδεκτή την εισήγηση του δημάρχου Χανίων Παναγιώτη Σημανδηράκη για ανάκληση της υπ’ αριθμ. 479/24.07.2019 απόφασης του προηγούμενου Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων (επί δημαρχίας Τάσου Βάμβουκα), που είχε παρθεί κατά πλειοψηφία για το οικόπεδο της ΑΒΕΑ, με στόχο η συγκεκριμένη έκταση να αξιοποιηθεί ως κοινωφελής χώρος (πράσινο και ήπιες αθλητικές εγκαταστάσεις), με πρόσθετη πρόβλεψη για υπόγειο πάρκινγκ (δείτε ΕΔΩ αναλυτικά).

Παράλληλα, αποφάσισε να εγκρίνει την εισήγηση της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου Χανίων, που αποτέλεσε και πρόταση του κ. Σημανδηράκη προς το Σώμα, για την άσκηση αγωγής κατά των «Κρητικών Ακινήτων», διεκδικώντας μία έκταση περίπου 270 τ.μ., βόρεια του οικοπέδου της ΑΒΕΑ. Από την ψηφοφορία απείχαν οι παρατάξεις Παπαδογιάννη και Αρχοντάκη, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η πρόταση για την κατάθεση αγωγής δεν είναι τεκμηριωμένη ως προς το περιεχόμενό της.

Γιατί θα διεκδικούσε αυτή την έκταση ο Δήμος Χανίων; Για να μειώσει -όπως ο ίδιος ο κ. Σημανδηράκης είχε δημόσια παραδεχθεί- την αντικειμενική αξία του ακινήτου, που ανέρχονταν σε 4.540.000 ευρώ. Ποσό που ο Δήμαρχος είχε χαρακτηρίσει «πέραν από κάθε φαντασία»!

Τους επόμενους μήνες, ο Δήμαρχος Χανίων, με μία επιθετική ρητορική κατά της Τράπεζας, αλλά και εναντίον όσων… δεν «πήγαιναν με τα νερά του», ξιφουλκούσε υπερασπιζόμενος το δίκαιο των πολιτών και του Δήμου, όπως αυτό εκφραζόταν από τον ίδιο και γενικότερα τη Δημοτική Αρχή.

Έως ότου, μια ωραία πρωία, το έτος 2020, ο κ. Σημανδηράκης ενημερώθηκε από την Τράπεζα Χανίων –η Διοίκηση της οποίας κρατούσε μέχρι τότε σχετικά χαμηλούς τόνους- ότι όλη αυτή η διαδικασία της κατάθεσης αγωγής για τη μείωση της αξίας του ακινήτου ήταν μια… τρύπα στο νερό, δεδομένου ότι δέκα χρόνια νωρίτερα, επί δημαρχίας Κυριάκου Βιρβιδάκη, το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων, με ομόφωνη απόφασή του είχε αποδεχθεί τα σύνορα τού επίμαχου οικοπέδου, συμπεριλαμβανομένης της έκτασης των 270 τ.μ.!

Πώς είχε αντιδράσει τότε ο κ. Σημανδηράκης; Είχε πει, επί λέξει, στη συνεδρίαση της 26ης Οκτωβρίου 2020 του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων: «Η αλήθεια είναι ότι η πρασιά αυτή δεν είναι διεκδικήσιμη. Δυστυχώς, δεν είναι διεκδικήσιμη. Και δεν είναι διεκδικήσιμη, γιατί προηγήθηκε μία ομόφωνη απόφαση» (σ.σ.: του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων) «το 2010, εν αγνοία όλων, που παραχωρούσε τη συγκεκριμένη πρασιά στα “Κρητικά Ακίνητα”. Και αυτό ήταν ένα στοιχείο που προφανώς δεν υπήρχε στη συζήτηση που κάναμε τον Σεπτέμβριο. Που προφανώς δεν υπήρχε για αρκετούς μήνες μετά. Αλλά ένα στοιχείο, το οποίο αλλάζει τα δεδομένα…».

«Εν αγνοία όλων»; «Δεν υπήρχε στη συζήτηση» τον Σεπτέμβριο του 2019 μία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που είχε παρθεί δέκα χρόνια νωρίτερα; Αστεία πράγματα – το θέτω κομψά. Ο Δήμος Χανίων έχει συνέχεια στη Διοίκηση. Έχει Υπηρεσίες, έχει έμπειρα στελέχη, έχει σημαντικό αριθμό νομικών.

Αντί, λοιπόν, ο κ. Σημανδηράκης τότε, είτε να αναζητήσει ευθύνες από τους υπηρεσιακούς συνεργάτες του, είτε ν’ αναλάβει την πολιτική ευθύνη για την «γκάφα» τεραστίων διαστάσεων, αντί να πει mea culpa, «καθάρισε» με ένα «εν αγνοία όλων», που ομολογουμένως αποτέλεσε πρόκληση στη νοημοσύνη των δημοτών. Και, ταυτόχρονα, αποδέχθηκε, εξ ανάγκης πλέον, να καταβάλλει στα «Κρητικά Ακίνητα Α.Ε.», όχι το ποσό «πέραν από κάθε φαντασία» των 4.540.000 ευρώ, αλλά το ποσό των 4.940.000 ευρώ, προσαυξημένο, δηλαδή, κατά 400.000 ευρώ, που προσέφερε, με τη μορφή δωρεάς, η εταιρεία, η οποία σχεδιάζει μία πολύ μεγάλη επένδυση με δύο ξενοδοχεία, ενδεχομένως και συγκρότημα κατοικιών, στο όμορο, δυτικά, οικόπεδο.

Θυμίζει κάτι αυτή η πολιτική συμπεριφορά, συγκρινόμενη με όσα έγιναν εσχάτως αναφορικά με τον διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου όσον αφορά στο σημαντικό έργο αποκατάστασης της Δημοτικής Αγοράς;

Και τούτη τη φορά, ο Δήμαρχος Χανίων αντί να αναλάβει την ευθύνη (οι Δήμαρχοι οφείλουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη, σε τέτοιες περιπτώσεις, ακόμα και όταν αυτή ανήκει σε συνεργάτες τους, οι οποίοι εξακολουθούν να παραμένουν στις θέσεις τους), επέλεξε, ουσιαστικά, να «κρυφτεί» πίσω από την Επιτροπή Διαγωνισμού, την Οικονομική Επιτροπή (στην οποία η Δημοτική Αρχή διαθέτει, ούτως ή άλλως, την πλειοψηφία) και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης. Φροντίζοντας, ταυτόχρονα, να μεγαλώσει την «εικόνα», το «κάδρο», με την πρόσκληση στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων.

Επιμύθιο: Η βιασύνη, είτε για λόγους δημιουργίας εντυπώσεων, είτε για άλλους λόγους, είναι κακός «σύμβουλος». Ειδικά όταν «συνοδεύεται» από απειρία. Οι Ιταλοί συνηθίζουν να λένε πως «όποιος βαδίζει αργά, πηγαίνει με ασφάλεια» και οι Έλληνες πως «όποιος βιάζεται, σκοντάφτει». Το ίδιο πράγμα λένε, με άλλα λόγια. Ελπίζω κι εύχομαι -επαναλαμβάνω- ειλικρινά, ως δημότης Χανίων, ότι δεν θα «σκοντάψουμε» στην υπόθεση της Δημοτικής Αγοράς.

Ελπίζω κι εύχομαι, επίσης, ο κ. Σημανδηράκης και οι συνεργάτες του να κατανοήσουν ότι οφείλουν να είναι πιο προσεκτικοί στους χειρισμούς των θεμάτων, μικρών και μεγάλων, του Δήμου Χανίων. Δεν προσφέρονται όλα για stories λίγων δευτερολέπτων στο Instagram…

16 Σχόλια

  • Αρτέμης-υπερτοπικό κύτταρο αναφοράς Reply

    4 Δεκεμβρίου 2021 at 20:53

    Σωστότατη τοποθέτηση! Βέβαια η επιδίωξη της «επιτυχίας της δημοτικής αρχής» δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων του δήμου. Μπορεί να επιδιώκεται η σε παραταξιακό, κομματικό, προσωπικό κλπ κλπ επίπεδο η επιτυχία οπότε η επιτυχία επίλυσης των προβλημάτων του δήμου είναι πρακτικά ήσσονος σημασίας.
    Δυστυχώς εδώ έχουμε μία περίπτωση μέσα στο κλίμα της εποχής, οπου η δημιουργία και η διαχείριση εντυπώσεων έχει τον πρώτο λόγο ενώ η επίλυση των ουσιαστικών προβλημάτων έχει μπρός-πίσω και ουσιαστικά αφήνονται να διαιωνίζονται για να δοθούν τελικά κληροδότημα στον επόμενο.
    Νομίζω δεν είναι τυχαίο οτι δεν γίνεται επίλυση των προβλημάτων του δήμου. Πέραν των γνωστών αγκυλώσεων της κεντρικής διοίκησης/ διαδικασιών, βλέπουμε και την προφανή αδυναμία διαχείρισης σε ουσιαστικό επίπεδο (δεν ήξερα… νέα δεδομένα… παρατάσεις για την εφαρμογή… να το ξανασυζητήσουμε…κλπ κλπ).
    Προφανώς ακόμα ένας σπουδαίος λόγος (μη πω ο σπουδαιότερος) είναι οτι η επίλυση των προβλημάτων του δήμου απαιτεί σπάσιμο αυγών που λογικά θα δημιουργήσει αντιδράσεις και αφαιρεί από την δημοφιλία που μάλλον είναι πάρα πολύ επιθυμητή.
    Θα δούμε ποτέ εντός των νομίμων ορίων τα τραπεζοκαθίσματα στα πεζοδρόμια;;; Στη Νταλιάνη;;; Στο Παραλιακό μέτωπο του λιμανιού;;;
    Όταν τα δούμε αυτά τότε θα αρχίσουμε να μιλάμε σοβαρά. Μέχρι τότε to κύριο βάρος της «πολιτικής» του δήμου περιμένω να απαρτίζεται (δυστυχώς) από show business.

    • Γιώργος Κιαγιάς Reply

      5 Δεκεμβρίου 2021 at 03:56

      Δεν υπάρχουν τραπεζοκαθίσματα στην Νταλίανη, άνθρωποι υπάρχουν που τρώνε, πίνουν και διασκεδάζουν. Θέλεις να τους διώξεις για να έρθουν πάλι οι αρουραίοι; Έβγαλα φωτογραφίες όταν ήταν κλειστά τα μαγαζιά, ούτε ένας άνθρωπος δεν περπατούσε, όλοι που πάνε στην Νταλιάνη πάνε για τα μαγαζιά. Άφησε λοιπόν την μιζέρια και την κακοψυχιά. Δεν έχουν νόημα όλα αυτά που λες εσύ και άλλοι για τραπεζοκαθίσματα. Ασχολήσου με κάτι που το καταλαβαίνεις – πάρε και τον δήμαρχο μαζί σου.

      • Αρτέμης-υπερτοπικό κύτταρο αναφοράς Reply

        5 Δεκεμβρίου 2021 at 11:43

        Τελικά απότι φαίνεται έχουμε και Πάπα με αλάθητο στα Χανιά! Οι δε υπόλοιποι δεν δικαιούμαστε να έχουμε άποψη καθότι τεκμαίρεται οτι είμαστε «μίζεροι και κακόψυχοι». Και επειδή Πάπας είμαι ότι θέλω κάνω, βαπτίζω τα τραπεζοκαθίσματα ανθρώπους και η μόνη εναλλακτική που βλέπω είναι οι … αρουραίοι!
        Εγώ τώρα που έχω μάτια απλού ανθρώπου βλέπω και την περίπτωση να μειωθούν τα τραπεζοκαθίσματα (στα οποία κάθονται άνθρωποι) στο ΛΟΓΙΚΟ και ΝΟΜΙΜΟ ώστε να ικανοποιείται στοιχειωδώς η κυκλοφορία των ανθρώπων.
        Αλλά πάλι δεν είμαι και Πάπας να τα καταλαβαίνω όλα και να έχω την απόλυτη γνώση.
        Τα σέβη μου!

        • Γιώργος Κιαγιάς Reply

          5 Δεκεμβρίου 2021 at 14:00

          Ποιο είναι το λογικό; Με κάθε μείωση αφαιρείς θέσεις που αλλιώς είναι πιασμένες, άρα δεν βρίσκουν οι άνθρωποι να καθίσουν και τα μαγαζιά επίσης έχουν μικρότερα έσοδα και κινδυνεύουν θέσεις εργασίας. Και γιατί όλα αυτά; Με ποιο όφελος; Το ξαναλέω: ΌΛΟΙ που περνούν από την Νταλιάνη το κάνουν για τα μαγαζιά. Το “λογικό και νόμιμο”, που λες, το ζωγράφισε κάποτε ο Βάμβουκας και μετά ο Σημαντηράκης με κίτρινες γραμμές, έμειναν τραπεζάκια κολλημένα στον τοίχο με θέση για δύο άτομα, και πάτημα για τέτοιες καταστροφικές αντιλήψεις βρίσκούν στο 5% γκρινιάρηδων αυτής της πόλης, γι’ αυτό με ακούς κάπως θυμωμένο και φυσικά μπορεί ο καθένας να εκφράζει τις απόψεις του, συγγνώμη λοιπόν που σου είπα να ασχοληθείς με κάτι άλλο, από το θυμό μου ήταν, δεν αντέχω να βλέπω πως πάμε να βγάλουμε τα μάτια μας, να καταστρέψουμε αυτό που κρατάει την παλιά πόλη όρθια, που μας χαρίζει χαρά ζωής και οικονομική άνεση.

          • Αρτέμης-υπερτοπικό κύτταρο αναφοράς

            5 Δεκεμβρίου 2021 at 16:21

            @ Γιώργος Κιαγιάς 5 Δεκεμβρίου 2021 at 14:00. Κατ’ αρχάς ευχαριστώ για την αναβάθμιση από τις τάξεις των «μίζερων και κακόψυχων» στις τάξεις των «γκρινιάρηδων». Λογικό βλέπω το να μπορούν να περάσουν μαζί 2 παιδικά καρότσια χωρίς να σηκωθεί κάποιος «ευαίσθητος», εσύ το βλέπεις λογικό; Το νόμιμο όντως ορίζεται και κανονικά θα έπρεπε να υπαγορεύεται από τη λογική. Στη χώρα του παραλόγου βέβαια η λογική ξεχειλώνεται σε βαθμό που να καταλήγει σε παραλογισμό και σε κάτι ανεφάρμοστο. Υπάρχει και η λογική «το κάνουμε ανεφάρμοστο ακριβώς για να μή μπορούμε να το εφαρμόσουμε».
            Αν οι πεινασμένοι δε βρούνε να φάνε στα «ντελικατέσεν» δαρδανέλια της Νταλιάνη θα βρούνε λίγο παρακάτω στους νορμάλ της Νταλιάνη αν όχι θα βρούνε να φάνε κάπου αλλού. Ούτως η άλλως ακόμα και τώρα ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής του ΠΣ δεν βρίσκουν να φάνε στα «ντελικατέσεν» δαρδανέλια οι πάμπολλοι «γκουρμεδιάρηδες» των Χανίων. Δεν βρίσκουν;;; θα φύγουνε, θα πάνε να φάνε αλλού…στη χειρότερη θα γκρινιάξουν οι συνοδευόμενες αλλά δεν θα πεθάνουν από την πείνα ούτε θα γυρίσουν σπίτι επειδή δεν βρήκαν στη «πρώτη μούρη»
            Αποτέλεσμα;;; Νέες θέσεις εργασίας εκτός Νταλιάνη, μοιράζεται σε περισσότερους η οικονομική πίτα, νέες επιχειρήσεις ανοίγουν, η Ελληνική οικονομία ανακάμπτει, οι πάγοι σταματάνε να λιώνουν, η κλιματική αλλαγή αναστρέφεται, χαμογελάει η Γκρέτα Τούνμεργκ… (Η τελευταία πρόταση αντίβαρο στην ανεπανόρθωτη καταστροφή που θα προκαλούσε στο σύμπαν αν αφήσουν διάδρομο 2 μέτρα στη Νταλιάνη).
            Όσο για τη χαρά της ζωής, νομίζω οτι αυτή δεν βρίσκεται στο στριμωξίδι, στην αυθαιρεσία, στην κατάληψη δημοσίων χώρων που χαρίζει ίσως οικονομική άνεση στους ελάχιστους αυθαιρετούντες αλλά αφαιρεί από το σύνολο των δημοτών.
            Αλλά η Νταλιάνη είναι ένα παράδειγμα, όχι το πρόβλημα… αν θέλετε ρωτήστε για τη χαρά της ζωής αυτούς που σπρώχνουν το παιδικό καρότσι στον «ποδηλατόδρομο» της Γιάνναρη γιατί το 2 μέτρα βόρειο πεζοδρόμιο είναι γεμάτο από τους καταληψίες. Έχουμε σχόλιο εδω;;;

  • Πατσουράκης Μιχάλης Reply

    4 Δεκεμβρίου 2021 at 21:33

    Κατανοητή και ισορροπημένη η ανάλυση του κυρίου Γεωργακάκη! Σε σχέση με τον δήμαρχο Σημανδηράκη έχω εκτίμηση γιατί έχει όραμα και στόχους για τα Χανιά!
    Γιά το πανάκριβο οικόπεδο της ΑΒΕΑ δεν συμφωνώ και εύχομαι καλύτερη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου στο μέλλον!

    • Γιώργος Κιαγιάς Reply

      5 Δεκεμβρίου 2021 at 03:47

      Λυπάμαι Μιχάλη αλλά δεν έχει κανένα όραμα, καλοπροαίρετος είναι, αλλά δεν έχει την παραμικρή αίσθηση για το σωστό σε αυτή τη πόλη ή για όποια άλλη πόλη. Δεν κάνει για δήμαρχος. Ούτε για πολιτικός που νομίζουν άλλοι. ‘Εχει μάθει την ορολογία της πολιτικής, είναι νέος, δεν κουράζεται, δεν τον φρενάρουν σκέψεις και αμφιβολίες και έτσι κατάφερε να γίνει δήμαρχος στην παράξενή μας πόλη, που είναι ένας αισθητικός τρόχαλος. Ποιο όραμα έχει Μιχάλη, πες μου ποιο; Δεν έχω ακούσει ούτε μία δικιά του ιδέα, όλα τυποποιημένες κοινοτοπίες.

      • Πατσουράκης Μιχάλης Reply

        5 Δεκεμβρίου 2021 at 08:39

        Γιώργο έχω κάνει και εγώ διάφορες προτάσεις που δεν έχουν καν απαντηθεί!Έχω διαφωνήσει με το μεγάλο τίμημα της ΑΒΕΑ που θα μπορούσαν να γίνουν χίλια άλλα πράγματα!
        Ήμουν και σε δημοτική παράταξη και εισέπραξα απογοήτευση!
        Φαίνεται πως τα πράγματα λειτουργούν χωρίς εμάς και πέρα από εμάς, εν όψει νέας χρεοκοπίας μάλιστα!
        Ας συνεχίσουμε να είμαστε ενεργοί πολίτες!

        • Γιώργος Κιαγιάς Reply

          5 Δεκεμβρίου 2021 at 14:34

          Χαχα Μιχάλη, αυτό με την χρεοκοπία σου έχει γίνει έμμονη ιδέα. Ναι, σαφώς λειτουργούν τα πράγματα ( σχεδόν ) χωρίς εμάς, μέτρησα πως έχω γράψει 150 επιστολές στα Χανιώτικα Νέα με αναλύσεις και προτάσεις για θέματα της πόλης μας ( έγραψα άλλα 100 για διάφορα θέματα ) και ούτε μία φορά δεν έψαξε κάποιος από τις Δημοτικέ Αρχές τον διάλογο μαζί μου ( εκτός την Νάνσυ και μετά ο Αρχοντάκης που με ήθελαν για υποψήφιο σύμβουλο ), αλλά η αλήθεια να λέγεται, αρκετά από αυτά με τα οποία τους ρεζίλεψα έτρεξαν και τα διορθώσαν, δεν πρέπει να τα βάζουμε κάτω λοιπόν, άλλωστε όλοι συμβάλουμε στην δημιουργία ενός κλίματος στην πολιτική που οδηγεί, έστω απειροελάχιστα, προς τα εκεί που το θέλουμε, αν γινόταν όλα αυτά που θέλει ο καθένας μας, θα επικρατούσε χάος, αλλά περισσότερη επικοινωνία με τον πολίτη σίγουρα δεν θα έβλαπτε.

      • Αρτέμης-υπερτοπικό κύτταρο αναφοράς Reply

        5 Δεκεμβρίου 2021 at 11:55

        @Γιώργος Κιαγιάς 5 Δεκεμβρίου 2021 at 03:47. Γενικά (ανησυχητικό η μη) συμφωνώ. Δεν είναι βέβαια απαραίτητο να έχει δικές του ιδέες. Εν έτι 2021 για τα περισσότερα προβλήματα υπάρχουν εφαρμοσμένες λύσεις και δεν χρειάζεται να ξανα-ανακαλυφθεί ο τροχός. Χρειάζεται να επιλεγεί (και να εφαρμοστεί) η σωστή για την περίσταση λύση (και ΟΧΙ αυτή που θα φέρει τα πολλά λάϊκ)

        • Γιώργος Κιαγιάς Reply

          5 Δεκεμβρίου 2021 at 14:20

          Ε, ας βάλουμε λοιπόν ένα ρομπότ για δήμαρχο…αν και..μάλλον το έχουμε ήδη.
          Χωρίς πλάκα: Από τις λύσεις που γενικά υπάρχουν πρέπει βέβαια να διαλέξει κάποιος την καλύτερη που να ταιριάζει με όλες τις άλλες παραμέτρους της πόλης του. Η ίδια λύση μπορεί στην Αθήνα να είναι τέλεια και στα Χανιά η χειρότερη, στην μια γειτονιά καλή και στην άλλη όχι. Επίσης για να υπάρχει ενότητα και μια ζωντανή ανθρώπινη εικόνα στο σύνολο χρειάζεται ένας δήμαρχος με γνώσεις και σοφία που συντονίζει τα πάντα, σαν ένας μαέστρος κλασικής μουσικής. Γνώσεις, άντε τις αποκτάς, η σοφία είναι θέμα ταλέντου. Ο Σημαντηράκης σίγουρα δεν έχει τέτοιο ταλέντο, δεν έχει καμία ευελιξία στην σκέψη, καμία αίσθηση για τις αξίες αυτής της πόλης, καμία λεπτότητα απέναντι στις λεπτές ισορροπίες και το χειρότερο από όλα, δεν νομίζω πως αγαπά ιδιαίτερα τους ανθρώπους, έχει κρύα και συχνά κυνική συμπεριφορά απέναντι στον Χανιώτη πολίτη, όποιος, όμως, δεν καταλαβαίνει και δεν αγαπά τους ανθρώπους, δεν μπορεί και να τους προσφέρει κάτι καλό.

          • Πατσουράκης Μιχάλης

            5 Δεκεμβρίου 2021 at 16:59

            Γιώργο πράγματι έχω κάποιες αγωνίες.
            Μία εξ αυτών είναι να μην χρεοκοπήσουμε ξανά!
            Βέβαια εύχομαι να κάνω λάθος…… αλλά?

        • Γιώργος Κιαγιάς Reply

          5 Δεκεμβρίου 2021 at 16:54

          Για να έχουν μια βάση αυτά που λέμε: Θωρώ πως ο παλιός κανονισμός κοινόχρηστων χώρων που τον επεξεργάστηκαν ο κοντά στην κοινωνία και στην πραγματικότητα κ. Σκουλάκης και πριν από αυτόν ο κ. Βιρβιδάκης ήταν μια χαρά, ως εκεί που τηρούνταν. Δυστυχώς υπήρχαν πολλές παρανομίες αλλά δεν υπήρχαν οι ανάλογοι έλεγχοι. Δεν ήταν λοιπόν λύση να έρθει ένας κανονισμός που στην ουσία αν εφαρμοστεί θα καταστρέψει τα πάντα. Πως κάποιες στιγμές στην Νταλιάνη υπάρχει υπερβολή στην τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων, εντάξει ας το κατακρίνω και εγώ, αλλά δεν το θεωρώ και μεγάλο θέμα, ακριβώς παράλληλα υπάρχει η οδός Τσουδερών και όποιος θέλει να πάει από την Δασκαλογιάννη προς τα Στιβανάδικα ανενόχλητος μπορεί να πάει από εκεί. Θα σου πω μια ιστορία που εξηγεί αυτό που λέω: Ένας φίλος μου γκρινιάρης, όπως εσύ, είχε περάσει μόλις όλη την Νταλιάνη και μου είπε, απίστευτο αυτό που γίνεται, δεν μπορεί να περάσει κανείς, έχουν βάλει τραπέζια ως τη μέση. Γιατί δεν πήγες από την Τσουδερών; τον ρώτησα. Μου απάντησε ” ε, να δούμε και κανένα γκομενάκι ρε φίλε”.
          Που βλέπεις γκουρμεδιά στην Νταλιάνη; Φοιτητές μαζεύονται εκεί.
          Να πάνε αλλού; Μα και αλλού αν ισχύσει ο κανονισμός δεν θα βρούνε, και γιατί να πάνε αλλού αφού στην πραγματικότητα σπάνια και ελάχιστα ενοχλούν.
          Τα καροτσάκια στην πόλη. Ναι υπάρχει πρόβλημα, αλλά όχι λόγο τραπεζοκαθισμάτων αλλά γιατί σε κάποια σημεία τα πεζοδρόμια στο κέντρο της πόλης είναι μισό μέτρο, ή γιατί, πιο έξω, έχουμε δέντρα και κολόνες και κάδους στη μέση του στενού πεζοδρομίου ή και αυτοκίνητα ή μηχανάκια. Λάθος εχθρό βρήκατε όλοι εσείς που τα βάζετε με τα τραπεζοκαθίσματα και το λέω αυτό χωρίς να έχω προσωπικά συμφέροντα στην εστίαση, απλά αγαπώ την πόλη μου και ξέρω πως η πόλη αυτή οφείλει τα μέγιστα στην εστίαση, από αυτήν ξεκινά ο τουρισμός και ναι η χαρά της ζωής για τους Χανιώτες, που προσωπικά την θεωρώ μεγάλο πράγμα.

          • Γιώργος Κιαγιάς

            5 Δεκεμβρίου 2021 at 17:08

            Αυτή η απάντηση απευθύνετε βέβαια στην κ. Άρτεμης

          • Γιώργος Κιαγιάς

            5 Δεκεμβρίου 2021 at 17:10

            Ή μήπως είναι κύριος Αρτέμης;

  • Αρτέμης-υπερτοπικό κύτταρο αναφοράς Reply

    5 Δεκεμβρίου 2021 at 19:37

    @Γιώργος Κιαγιάς 5 Δεκεμβρίου 2021 at 16:54. Διευκρινίσεις:
    Τα υπερτοπικά κύτταρα αναφοράς είναι άφυλα, όσο για το «γκουρμεδιά» των δαρδανελίων της Νταλιάνη το βάζω πάντα σε εισαγωγικά και ο νοων νοείτο. Ο «εχθρός» δεν είναι τα τραπεζοκαθίσματα αλλά η απληστία και ασυδοσία.
    Κανονισμός που δεν εφαρμόζεται δεν είναι κανονισμός είναι ανούσιο καραγκιοζιλίκι και δίνει την ευκαιρία στους επιτήδειους να το εκμεταλλευτούν. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη οτι ο «νέος» κανονισμός θα τύχει καλύτερης εφαρμογής από τους προηγούμενους. Θα έλεγα οτι με δεδομένη την αδυναμία μαγειρέματος ομελέτας (και) από τον νυν δήμαρχο, τα αυγά θα παραμείνουν άθικτα στο ψυγείο.
    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ το να μη μπορεί να περάσει ένα καρότσι απο τη βόρεια πλευρά της Γιάνναρη. Δεν είναι ένα πεζοδρομιάκι, με δεντρα, με κάδους απορριμμάτων κλπ. Μιλάμε για έναν από τους πιό φαρδείς δόμους των Χανίων με πεζοδρόμιο 2 μέτρα που το μόνο του πρόβλημα είναι η κατάληψη. Και όχι, δεν δέχομαι οτι η λύση είναι «πήγαινε από τη Σκρυδλώφ που τώρα είναι κλειστά τα τουριστάδικα… το καλοκαίρι νοίκιασε ελικόπτερο, λύσεις υπάρχουν… Να κλείσω και γω τον δρόμο μπροστά από το σπίτι μου που με βολευει να τον κάνω πάρκινγκ και σεις οι υπόλοιποι πηγαίνετε από τον παράλληλο…
    Δεν περιμένω βέβαια τίποτα καλύτερο από αυτούς που για την «Εβδομάδα Ευαισθητοποίησης για την Αναπηρία» διοργανώνουν ομιλίες και βραβεύσεις αντί να απελευθερώσουν τη γραμμή των τυφλών απέναντι από το γραφείο τους από τα τραπεζοκαθίσματα της καφετέριας. Υποκρισία φούλ, ουσία μηδέν, οι φωτό να ποστάρονται κι άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε…
    Οσο για εσάς κε Κιαγιά, από την στιγμή που αναγνωρίζετε οτι κατά περίπτωση υπάρχει πρόβλημα τότε υπάρχει ελπίδα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register

Επιστροφή στην κορυφή

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο